Sayfalar

KIZLARIM BÜYÜYOR

Lilypie Waiting to Adopt tickers Lilypie Waiting to Adopt tickers

HOŞGELDİNİZ.......

Blogumuzu ziyaret ederek bizi yalnız bırakmadığınız için kocaman teşekkürler, tekrar misafirimiz olmanız dileğiyle;

23 Aralık 2008 Salı

Sınavı Kazanamadım mı Acaba

Çok üzgünüm ama sınavı tamamen kendi dışımda gelişen olaylar sebebiyle kazanamadım yada kaybettirildim. İlk gün acısını çok hissetmemiştim ama bu gün canım çok acıyor. Sonucu İstanbul'da arkadaşlarımla birlikte öğrenmiştim belkide o yüzden çok dokunmamıştı. Çünkü biliyorum ki onlarda benim kadar üzüldü. Üzüntümü hafifletmek için herşeyi yaptı. Ama ben şu anda yine Rize'ye döndüm. Yani yalnızlığıma.
Rize çok güzel bir yer ama bundan sonra belkide burayı hiç sevemeyeceğim. Sınavı kazanamamın en önemli etkenlerinden biride Rize'de yaşamam ve eşimin işinin burada olması. Kesinlikle tayin durumumuz olmadığı için tercih edilmedim. Aynı zamanda halihazırda bir işim olduğu bahaneside eklendi buna. O zaman çalışanları, eşinin işi sabit olanları sınava alıpta ümit vermesinler lütfen. Ortalaması 70-75 olan sınavı 81 puanla kazandım, aynı zamanda 30 yaşındayım artı 21 aylık bir kızım , 08-17 saatleri arasında bir mesaim, evim ve eşim var. Bu kadar olumsuzluklar içinde ben 1,5 ay gibi kısa bir sürede ders çalışarak başarılı oldum ve sonuç. Sınav komisyonunu vijdanıyla başbaşa bırakıyorum.
Lise dördüncü sınıftan bu yana verdiğim bütün emekler boşa gitti. Ve beni en çok kızdıran şeyde benim dışımda gelişen olaylardan dolayı elenmem. Yazılı sınavı kazanamasaydım kendimi suçlardım. Kendim ettim kendim buldum derdim ama şimdi durum çok farklı.
Benim için lisans eğitimim çok önemliydi. Yatılı okulda ütü odasında gizli gizli ders çalışarak kazandım ben üniversiteyi. Dersaneye gitmek yasaktı çünkü. İlk 2 yıl Mardin-Konya arasında geliş gidiş yaparak okudum. Sadece 12 saatlik yol. Söylemesi ne kadar kolay değil mi ama yaşaması zor. O yollarda ne badireler atlattım bilemezsiniz.Vize ve bütünlemelere girerek tamamladım 2 yılı. 3 ve 4. sınıfta ayda 13-15 gece nöbeti tutarak gündüzleride okula giderek 4 yılda iyi bir puanla bitirdim lisansımı. Sonra evlendim biraz ara verdim sınavlara. 2006 da sınavlara girmeye başladım ama bu seferde hamileydim. O kadar zor bir hamileliğin arasında hiç yılmadım yinede girdim sınavlara. Genelde 67-68-69 aldım sınavlardan. Baraj 70. Yine de çalışmayı bırakmadım. Kazandığım 3 sınavında mülakatından elendim. Yetersiz olduğum için mi hayır. . Sebep zaten bir işin var. Tamam var kabul ediyorum ama ben lisansımı bitirdim çalıştığım kurumda lise mezunu unvanıyla ve düşük ücretle çalışıyorum. İşimden memnun değilim bana göre değil . Emekliliğime 24 yıl var. 24 yıl boyunca bu ızdırabı çekmek zorundamıyım. Neden daha verimli olabileceğim bir işde çalışmayayım ki.
2. sebep evli olmam ve eşimin kesinlikle başka illere tayin durumu olmaması. Tamam bu da kabul ama Rize zaten çok tercih edilen bir şehir değil ki. Eleman eksikliği olan bir yer. Rahatlıkla beni buraya verebilirler.
Aynı zamanda bu son şansımdı. SON SON SON.....................................................................
NOT: Bana dualarıyla destek olan herkese çok teşekkür ediyorum. İnşaallah kazanamadım diye düşündüğüm bu sınavı başka yönlerden kazanmışımdır. Başka kapıların açılacağı ümidiyle...

5 yorum:

siyap dedi ki...

çok üzüldüm inan.o kadar zorlu yollardan geçerek buraya kadar gelip,sözde sebeplerle kabul edilmemek çok kötü olmuş ama ben her işte gerçekten bir hayır olduğuna inananlardanım.eminim sen yine şimdiki işinde kalmayıp daha da yükseleceksin.bu kadar emek boşa gitmez merak etme.

canının sıkılmasına izin verme,en azından kızın için...
sevgiler...

pinus dedi ki...

blogunuza ilk defa uğradım,sınav sonucunuz sizi çok üzmüş olmalı,ama bunda da vardır bi hayır...bu arada ilk defa okumam sebebiyle bu sınavın neye ait olduğunu anlamadım,belki başka bir sefere kalmıştır başarınız.allah hayırlısını versin...

sühendan dedi ki...

Anlatıkların gerçekten yaşadığın zorlukları çok iyi dile getiriyor.Çalışılan emeğe de saygı yok.Yüksek puan aldığın halde olmadı demek.
Ama her işte vardır bir hayr...İnş. dediğin gibi başka bir kapı açar Allah...

çise ve annesi... dedi ki...

yazdıklarına bakılırsa güçlü ayakları üzeriinde dura birisin,zamanı gelince bunuda başarıcağına eminim demekki şimdilik sizin için bu hayırlısı...

Paşa dedi ki...

hakkınızda hayırlısı ne ise o olsun.. sonraki yazılarınızda umarım sınav iyi geçmiştir diye yorum yapmıştım çünkü bu yazıyı okuyamamıştım...emeklerinizin karşılığını mutlaka alacaksınız...